Disyorkan, 2019

Pilihan Editor

Google Mula Menjualan Telefon Sekali Lagi, Tablet Muncul Akan Seterusnya

Beberapa dua tahun selepas Google pertama kali cuba menjual telefon secara online sendiri, syarikat itu akan mencuba sekali lagi. Google Selasa menambah seksyen yang dipanggil "Peranti" ke Google Play - peranti pertama yang muncul ialah Galaxy Nexus Samsung.

Telefon ini dibuka dan berjalan Android 4.0 atau "Ice Cream Sandwich." Apa yang penting adalah harga: $ 399 . Pada titik harga itu, kos Nexus yang tidak dikunci jauh kurang daripada apa yang paling banyak telefon pintar yang dikunci lebih tinggi pergi untuk hari ini. Berikut adalah cara ia akan membandingkan dengan apa yang pengguna bayar pada kontrak: Pada Verizon dan Sprint, Nexus adalah $ 200 dengan kontrak dua tahun.

Ciri-ciri Google Wallet datang yang diprapasang pada Nexus dengan kredit $ 10. Ini membolehkan pengguna menggunakan telefon itu sendiri sebagai kaedah pembayaran di lokasi runcit yang menyertai. Telefon ini serasi GSM, yang bermaksud ia akan berjalan sama ada T-Mobile atau rangkaian AT & T. Pengguna di seluruh dunia perlu menunggu walaupun, versi terkunci kini hanya A.S. sahaja.

[Bacaan lanjut: Telefon Android terbaik untuk setiap belanjawan. ]

"Kami ingin memberi anda tempat untuk membeli peranti Nexus yang berfungsi dengan baik dengan hiburan digital anda," kata Andy Rubin, ketua kandungan digital dan mudah alih Google.

Nexus ini pada dasarnya adalah telefon yang sama dengan Verizon dan Membawa pulang. Versi Google termasuk skrin AMOLED 4.65 inci, data HSPA +, pemproses dwi-teras 1.2GHz, kamera menghadap belakang 5 megapiksel dan kamera berhadapan muka 1.3 megapiksel, 1GB RAM, dan 16GB penyimpanan dalam-papan . Samsung Galaxy Nexus umumnya telah menerima ulasan positif, termasuk dari PCWorld.

Pergerakan Google untuk menjual Nexus tidak seharusnya mengejutkan. Kembali pada bulan Mac, penganalisis berpendapat bahawa Mountain View, California, syarikat itu hampir melancarkan kedai tablet Android sendiri serta menjual tablet berjenama sendiri.

Walaupun berita mengenai debut Nexus di Google Play tidak termasuk apa-apa tablet lagi, apa yang kita dengar nampaknya mencadangkan bahawa kedai tablet yang dikhabarkan tidak jauh di belakang. Malangnya, Google Selasa enggan memberi komen tentang sebarang rancangan masa depan untuk peranti di Google Play atau untuk mengesahkan laporan terdahulu.

Untuk berita dan ulasan teknologi yang lebih banyak, ikuti Ed di Twitter di @edoswald , Facebook , atau di Google+ .

Top