Disyorkan, 2019

Pilihan Editor

Microsoft sedang membina HoloLens yang lebih baik dengan cip baru yang memberi tumpuan kepada pembelajaran mesin

HoloLens Microsoft mungkin telah banyak memudar dari pandangan umum, tetapi itu tidak bererti pembangunan Microsoft dihentikan. Pada hari Ahad, penyelidik Microsoft mendedahkan bahawa pembangunan HoloLens bergerak maju, dengan cip baru yang menekankan pembelajaran mesin.

Khususnya, Microsoft berkata generasi akan datang Unit Pemprosesan Hologram atau HPU, akan menyokong pemprosesan Neural Network Deep, dengan penekanan kepada kecerdasan buatan, atau AI. AI yang dimaksudkan tidak semestinya Cortana, tetapi semata-mata cara HoloLens mengenali dunia sebenar.

Harry Shum, naib presiden eksekutif Kumpulan Perisikan dan Penyelidikan Buatan, baru-baru ini memaparkan versi kedua HPU. Cip, yang direka oleh Microsoft, akan dapat diprogram sepenuhnya, kata syarikat itu.

HPU Microsoft adalah salah satu ciri tandatangan HoloLens, yang bertanggungjawab untuk menghasilkan semua maklumat yang datang dari sensor peranti, termasuk sensor pergerakan pelacak, pengesan masa penerbangan, unit pengukur inersia, dan kamera inframerah.

Satu lagi aspek utama adalah bahawa ia benar-benar serba lengkap. Kerana HoloLens dihancurkan, ia tidak boleh bergantung pada PC untuk kuasa pemprosesannya. HPU adalah otaknya.

Apa sebenarnya HPU yang baru ini akan mengenali sebenarnya tidak jelas. HPU semasa Microsoft dan dengan sambungan, HoloLens-berfungsi dengan baik untuk mengenal pasti permukaan dan tepi dan memproyeksikan objek maya di atasnya.

Kenapa ini penting: Kami masih tidak tahu sama ada HoloLens pernah menceburkan diri ke pasaran massa, atau kekal semacam separuh -teknologi bersinar untuk perniagaan khusus. Microsoft tidak berkata apabila HPU generasi akan datang akan menghantar, atau sama ada HoloLens yang baru akan dibina di sekelilingnya. Apa yang sepatutnya berlaku, bagaimanapun, adalah bahawa syarikat-syarikat mula memikirkan semula realiti tambahan. Google pada dasarnya dikebumikan Google Glass selama beberapa tahun, kemudian baru muncul semula sebagai alat perniagaan-pasar yang sama Microsoft awalnya disasarkan dengan HoloLens, secara kebetulan.

Top